icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-instagram icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq icon-maps Vimeo

Servicedesk

24 uur per dag, zeven dagen per week vanuit ons hoofdkantoor in Apeldoorn. Onze servicedesk is hét aanspreek- en coördinatiepunt voor al uw klachten, wensen, informatieverzoeken, storingen (KWIS) en verbeterpunten.

PCH_2021_1_web_34.jpg

Centraal aanspreekpunt

De servicedesk coördineert de afhandeling van KWIS-meldingen en helpt bij de oplossing. Het team op locatie blijft verantwoordelijk voor de oplossing. Deze bewuste scheiding stelt de servicedesk in staat het proces te bewaken (aan de hand van service level agreements) en te zorgen voor tijdige en correcte communicatie naar de klant. Het team op locatie heeft zo de handen vrij voor uitvoerende werkzaamheden.

De servicedesk verbindt eindgebruikers, operatie en leveranciers. Onze mensen brengen partijen samen en verzorgen het contractbeheer. Het resultaat: betere werkomgevingen waarin uw medewerkers optimaal kunnen presteren én grip op uw facilitaire organisatie. Dit levert niet alleen een positieve bijdrage aan prestaties, maar ook aan het succes van uw organisatie.

 

De werkwijze

De servicedesk neemt meldingen telefonisch of via het Facilitair Management en Informatie Systeem (FMIS) aan. Alle meldingen worden vastgelegd in het FMIS. De melder krijgt een e-mail ter bevestiging en kan online de actuele status van de melding volgen. Is de melding afgehandeld, dan ontvangt de melder daar bericht van. De servicedesk verzorgt zelf het operationeel beheer van het systeem. De functioneel applicatiebeheerders bouwen zelf aanpassingen die aansluiten bij de wensen van collega’s en opdrachtgevers. 

Analyse- en verbeterfunctie

Door de belangrijke positie van de servicedesk kan zij inzicht geven in de kwaliteit van de dienstverlening en de verwerking van meldingen. Daarom worden trendanalyses opgesteld. Hierdoor kunnen er gericht eventuele verbetermaatregelen worden toegepast door het facilitaire team op locatie. 

Energie inkoop

PCH beheert naast het collectieve energiecontract van VolkerWessels diverse portefeuilles van vastgoedpartijen voor de inkoop van elektriciteit en gas. Met het samengevoegde energieverbruik van ruim tweeduizend aansluitingen levert dat de beste energiedeal op. De servicedesk beheert de contracten en verzorgt alle bijkomende werkzaamheden.

Meer over energie inkoop