HomeCarrièreOnze collega's

Onze collega's

Bij PCH werken mensen die ‘gewoon goed’ beheersen maar uitblinken in ‘boven verwachting’. Mannen en vrouwen die streven naar meer dan een 7 en bij wie passie en betrokkenheid de boventoon voeren. Hoe ervaren zij het om bij PCH te werken? Het woord is aan onze collega's.

PCH D2_Portretten Aniek Veldman.jpg

'Er heerst een echte teamgeest’

Aniek Veldman - Coördinator IJsbaan Twente

 

Al die blije mensen die voor hun plezier komen schaatsen. Kinderen die net een schaatsdiploma halen en hun trotse ouders. De trainers die met passie vertellen over hun lessen. Daarvan gaan mijn ogen 'glimmen'! Als coördinator van IJsbaan Twente heb ik veel vrijheid om mijn werk op mijn eigen manier aan te pakken. Ik organiseer alles. Van schaatsclinics, cursussen en wedstrijden tot personeelsuitjes, ijsdisco's en ploegenachtervolgingen voor scholen of bedrijven. Daarnaast zorg ik voor vriendelijke receptiemedewerkers, enthousiaste trainers voor de schaatsschool en regel ik de marketing en promotie van de ijsbaan. Met een klein team en een beperkt budget verzetten we veel werk. En we blijven allemaal lachen! De sfeer is ontspannen, collega's zijn oprecht geïnteresseerd in elkaar en er heerst een echte teamgeest. PCH biedt een positieve omgeving en mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Zo heb ik me net ingeschreven voor de post-HBO-opleiding Contentmarketing & cross media!’

PCH D4_Portretten Brigitte Dashorst.jpg

'Geen dag is hetzelfde’

Brigitte Dashorst-Witjes - Backoffice medewerker

‘De afwisseling in werkzaamheden. Dat is waarschijnlijk het leukste aan mijn functie als backoffice-medewerker op Schiphol. Van de bezetting van parkeerbeheerders bij meerdere parkeerlocaties en de roosters voor Cleanteam, Techniek en Duty managers tot de uitvraag voor extra bussen en Parking Hosts, het contact met uitzendbureaus, sollicitatieprocedures en kleding voor alle medewerkers. Ook verzorg ik een deel van de managementrapportage die we maandelijks aan Schiphol verstrekken en ben ik verantwoordelijk voor productie van abonnementen, vouchers en uitrijkaarten voor Schiphol Parking. Ik zou PCH zeker aanbevelen als werkgever. Je krijgt de kans om aan leuke en bijzondere projecten mee te werken. Daarbij staan klantvriendelijkheid en klantgerichtheid altijd hoog in het vaandel. Uiteindelijk draait het allemaal om dienstverlening. Waar ik het meest trots op ben? Over 2013 hebben we de Corporate Responsibility Award gewonnen en over 2014 de Parking & Mobility Performance Award. Dat is zeker iets om trots op te zijn!’

Nadine_Kappert_web.jpg

'Ondersteunen en doorontwikkelen...'

Nadine Kappert - Medewerkster Servicebureau

 

‘ Van contractbeheer tot het opvangen en verwerken van klantvragen. En van administratieve en ondersteunende werkzaamheden tot voorraadbeheer. Het servicebureau is een dynamische werkomgeving waarin ik fungeer als multitasker! Natuurlijk door de diversiteit in mijn dagelijkse werkzaamheden maar ook door het contact met verschillende partijen: collega’s, leveranciers en alle opdrachtgevers. De grootste uitdaging hierbij is om onze klanten elke dag weer tevreden te stellen en zo te bouwen aan een partnership. Zowel in- als extern. Mijn mooiste project? Het doorontwikkelen van onze dienstverlening op gebied van energie. Wij bieden als enige facilitaire partij in Nederland de mogelijkheid om gas en elektriciteit af te nemen. Ik adviseer onze klanten en zorg daarnaast voor de totale afwikkeling van aanvragen. Alle inspanningen hebben ertoe geleid dat wij een steeds meer klantgerichte en efficiënte partner zijn. Dat is typerend voor PCH: het is een informele, jonge organisatie waar je veel ruimte krijgt om dingen te ontdekken en jezelf te ontplooien. Dus: ben je niet bang voor een uitdaging, zoek je graag naar oplossingen en ben je dienstverlenend? Denk dan eens aan PCH!’

PCH D1_Portret Vera Mol Nieuw.jpg

‘Meer dan ‘alleen’ Facility Management…’

Vera Mol – Facility Manager

 

‘In mijn vorige baan was ik vooral betrokken bij PPS-projecten die al in de exploitatiefase zaten. Maar ik had juist de wens om in een vroeger stadium bij zo’n contractvorm in te stappen. Bij PCH kreeg ik die kans! Sinds 2015 ben ik Facility Manager voor Het Gelders Huis in Arnhem (het Huis der Provincie van de Provincie Gelderland). Ik maak nu ook de voorbereiding – de mobilisatiefase – mee. Door de PPS-contractvorm is mijn functie meer dan ‘alleen’ Facility Management. Na mijn studie Facility Management koos ik dan ook bewust voor Bedrijfskunde (naast mijn werk). Dat sluit goed aan bij de diversiteit van mijn functie. We verzorgen het facilitair management op locatie en samen met de HOMIJ zijn we integraal verantwoordelijk voor het technische beheer & onderhoud van de gebouwen en het terrein. Ook zijn we verantwoordelijk voor het reststoffenmanagement, de schoonmaak, glasbewassing, service desk, groenvoorziening, ongediertebestrijding, gladheidbestrijding en beveiliging buiten kantoortijden. Mijn rol als Facility Manager? Ik ben verantwoordelijk voor de operationele uitvoering en ben het aanspreekpunt voor de Provincie. Lekker afwisselend dus!’

PCH D3_Portretten Bert Verheijden.jpg

'Een PCH’er is een echte teamspeler'

Bert Verheijden - Teamleider PCH Parking Strijp-S

 

‘Van zakelijke huurders en bewoners tot organisatoren van evenementen, PSV en de gemeente Eindhoven. Het allerleukste van mijn baan is de diversiteit van de contacten op Strijp S Vanuit mijn functie heb je echt met iedereen te maken. We beheren diverse parkeerlocaties met slagbomen en het straat-parkeren op het 31 hectare tellende oude Philips-terrein. In totaal zijn op Strijp-S ruim vijfhonderd bedrijven, het SintLucas met 2.000 leerlingen en een sterk groeiend aantal bewoners gevestigd, die bij ons abonnementen en waardekaarten aanschaffen. De grootste uitdagingen zijn grote evenementen zoals de Dutch Design Week, Koningsdag of Awakenings. We willen alles probleemloos laten verlopen en de overlast voor onze vaste klanten minimaliseren. Hoe het is om bij PCH te werken? Eigen verantwoordelijkheid is erg belangrijk. Een PCH’er is een echte teamspeler. Er heerst een prettige sfeer en collega's staan altijd voor elkaar klaar.’

PCH D1_Portretten Frans de Graaf.jpg

‘Beretrots!’

Frans de Graaf - Facility Operations Coördinator

 

‘Ze noemen me wel eens de oplosser. ‘Vraag het aan Frans en het wordt opgelost!’ Dat komt waarschijnlijk door mijn kennis en ervaring. Eerst 25 jaar in de horeca, daarna bijna 7 jaar als facility coördinator bij een ander bedrijf en sinds 2010 als Facility Operations Coördinator bij PCH. Ik was beretrots op mijn overgang naar PCH! Wat ik precies doe? Op drie locaties ben ik verantwoordelijk voor de schoonmaak, catering, recepties en alle andere facilitaire zaken. De veelzijdigheid en vrijheid spreken me erg aan. Je mag je functie zelf invullen, zolang je maar proactief bent en zorgt dat de opdrachtgever tevreden is. Dat doe ik met veel plezier. Collega’s bij PCH staan altijd voor je klaar en er is altijd wel iemand bereid om je te helpen. Zowel bij de mensen die ik aanstuur, als de collega’s uit de ‘bovenbouw’. Echt uniek! Ik zeg altijd: als ik drie keer chagrijnig naar mijn werk ga, zoek ik iets anders… De eerste keer moet nog komen!’

+